måndag 13 december 2010

Natten går tunga....

God Lucia på er alla!
Lussade för min man tidigt imorse och min son på 21år.
Sonen är fortfarande i chock.
Sen bar det iväg till pappa med morgonrock och luciakrona och kaffebricka. Tur att han bor så nära (25 meter) för det var kallt att gå ut barbent. Idag är butiken stängt så det blir allt möjlig pyssel skall göra tvål, strutar, tags, slå in julklappar vi köpte igår. Min man springer runt och tänder och släcker, han kollar alla propparna vi väntar hit en kille som skall installera luft och värmepump i huset. Jag hade föredragit kakelugn men men...tur jag har vedspis iallafall. Sitter nu uppkrupen i soffan och har en mysig stund med luciamorgon på tv, levande ljus, kaffemugg och filt.

Inga kommentarer:

Bloggintresserade

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Asphyttanbloggkartan.se!
Powered By Blogger

Välkommen tillbaka

Tack för Titten