måndag 20 december 2010

Julgran

Här är mina favoriter i granen, nu är den ena klädd och klar. Är inte helnöjd med granen i år. Brukar normalt ha ädelgran men i år så skulle vi prova att ha en vanlig gran. Det är inte så enkelt att bara gå ut och såga ner någon när det är snö ute. Granen ser annorlunda ut när den kommer in i stugan än ute. Idag hoppas jag få klart granen i matsalen. Den skall gå i rött och guld.

I eftermiddag skall vi bort och titta på slusscafét vi har fått erbjudande att ta över det nästa år. Slusscafé har bara öppet över sommaren. Det är kanalföreningen som arrenderar ut det. Jag är bra sugen på att ta över det, men vi måste bestämma oss nu. Jag tror att det kan vara ett bra komplement till butiken. Det ligger inte så långt ifrån oss.

Jag hoppas att jag äntligen får ner "Ingas soffa" idag, en underbar gammal liggsoffa från 60-talet som Inga (hon som hade huset innan oss) ägde. Jag skall möblera om lite innan jul tänkte jag. Soffan har fått stå i mosters garage ett tag.

Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Bloggintresserade

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Asphyttanbloggkartan.se!
Powered By Blogger

Välkommen tillbaka

Tack för Titten