torsdag 16 december 2010

Julklappsrim

Julklappsinslagningen fortsätter. Det tar lite tid att slå in alla julklappar för jag lägger mycket tid på varje paket. Det som vi också gör är att vi rimmar på varje paket. Här kommer några rim från förra året. Kan ju inte använda årets rim ännu... 
En bok till min man
Till dig som jag håller kär
önskar jag inte sena kvällar med den här!
Halsduk
När du känner dig febrig och sjuk
skall du om din hals svepa denna.....
Tekopp
När du valsat runt med din mopp
och du är lite stel i din kropp
Ta en dyr pralin och häll något i varmt i denna....
Så är du åter snart på topp!
Sen blir att gå ut och skotta för det har kommit snö inatt. Men det är ju inte så kallt idag. Idag skall vi också gå ut och välja ut en gran eller rättare sagt två. Skall ha en i vardagsrummet och en i Ingas rum (matsalen). Men vi börjar med att ta in och klä den som skall gå i vitt och silver.

Inga kommentarer:

Bloggintresserade

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Asphyttanbloggkartan.se!
Powered By Blogger

Välkommen tillbaka

Tack för Titten