tisdag 28 december 2010

Julen har varit här.....

Posted by Picasa
Nu har det varit jul i Asphyttan. Ett litet collage av bilder från julafton. Det har varit full rulle med mycket folk, många hundar (3st), mycket mat, mycket godis och julklappar.
På juldagen åkte vi till Forshaga och hälsade på mina fastrar. 
Sen har jag bara gått omkring och myst. 



En julklapp jag blev väldigt glad för var figurer i viktorians stil som jag fick av min syster. Jag samlar till en vinterby som jag har framme vid jul varje år. Och där kommer figurerna att göra sig.

Varje år har jag en tradition att göra äggost, (väldigt bohuslänskt). Jag själv äter den inte har aldrig smakat den. Men som tur är så äter andra den. Kvällen före julafton så gör jag den, det tar flera timmar att göra den och det skall röras hela tiden. Så alla får sitta vid spisen och röra i den.

Inga kommentarer:

Bloggintresserade

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Asphyttanbloggkartan.se!
Powered By Blogger

Välkommen tillbaka

Tack för Titten