torsdag 4 februari 2010

Värmlandsliv

Vaknade inte bara under mitt täcke utan också ett stort snötäcke....helt otroligt vad snö det har kommit. Tur att man har pappa i närheten som får rasta snöslungan. Mitt nya värmlandsliv börjar ta lite form. Det är ganska mysigt att kliva upp tidigt sitta med datorn i knät och en kopp kaffe, tända ljus och blogga omkring. Finns så många härliga bloggar om heminredning, älskar också att bläddra i mina inredningstidningar. Upptäckte nu i flytten att jag har sparat heminredningstidningar sen 1987. Längtar efter våren så lite snödroppar och pärlhyacinter har inhandlats. Idag skall jag plantera vitlök och gullök i mina småkrukor. Jag använder vanliga lökar som har fått ligga ett tag i mitt skafferi och fått lite grodd på sig. Den gröna grodden växer upp och blir jättego att klippa ner i sallader eller över pasta. Man får lite vårkänsla av se något växa också. Idag skall jag ut och gå i solen och allt det vita, plocka in lite kvistar från körsbärsträdet och se vad annat man kan hitta i naturen.

Inga kommentarer:

Bloggintresserade

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Asphyttanbloggkartan.se!
Powered By Blogger

Välkommen tillbaka

Tack för Titten