söndag 28 februari 2010

Äntligen plusgrader


Kan man skönja lite vår kanske, haft lite plusgrader i helgen. Man hör att det droppar från taket när man står på utsidan. Ett sånt härligt ljud efter denna lååånga vinter, Lite fina blommor gör en glad. Som min fina orkideé som jag fått av Michael. Mina körsbärskvistar tar lång tid på sig att slå ut, skall prova äppelkvistar. Men Gustav tycker att det vattnet är mycket godare att dricka iallafall.


Min fina grödor som står i fönstret som jag gjorde iordning för några veckor sen.
Det är en kruka med scilla, vitlökar och smörgårskrasse.

Min myrten står så fint i mitt fönster, men den får jag nog ge till min dotter, för den växer långsamt. För jag tänkte jag skulle ha en krona gjord av myrten på bröllopet, så de får nog bli att ta flera stycken :-)

Inga kommentarer:

Bloggintresserade

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Asphyttanbloggkartan.se!
Powered By Blogger

Välkommen tillbaka

Tack för Titten