onsdag 3 februari 2010

Börsgärde

I lördags gick stora flyttlasset från Börsgärde i Ödsmål. Det är med lite sorg i hjärtat som jag lämnar det för jag har trivts där otroligt bra. Ödsmål ligger strax utanför Stenungsund. Här har jag bott i några år, bodde här en tid i min ungdom. Lägenhet var i en ombyggd ladugård. Jag hade inte tomtar på loftet, jag bara sov där. Men nu när jag torkat tåren så har jag nya härliga saker framför mig. I mitten av mitt liv så träffar jag en underbar man, vi får köpa släktgården, ett ställe som är världens underbaraste plats. Få ett hus att renovera och inreda precis som man vill. Wow säger jag bara. Resan upp gick bra fastän det var halt. Min kusin Sussie åkte i min bil (hon håller ju också på att flytta upp), Michael åkte i den andre bilen å tur var väl det för han hade ju tröttnat på oss efter nån km. Vi skratta och pratade i ett kör. Vi körde 45:an upp och hungriga blev vi så ett stopp på Tössestugan blev. Ett sånt ställe, mysigt och ombonat, maten smakade bra, rekommenderar det verkligen. Sen vi kom fram har vi packat upp och packat upp.

Inga kommentarer:

Bloggintresserade

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Asphyttanbloggkartan.se!
Powered By Blogger

Välkommen tillbaka

Tack för Titten