söndag 20 februari 2011

Vitt ute vitt inne

 Det går framåt med vårt sovrumsprojekt. Nu har maken som alltid är nogrann målat både tak och väggar, ja golvet fick sig en slatt också.
Nu börjar man skönja hur det kommer att bli med det nya mörka golvet till allt det vita. Och det bästa på allt är att jag har fått med mig maken på att innan vi flyttar in i pyssel/kontor så skall det målas vitt där också...hurra! Och han har också gått med på att nu gör vi iordning hallen med! Han kanske har blivit lite groggig av målarfärgen för han har varit så medgörlig nu med alla mina projekt i huset. Eller så kanske han har fått vårkänslor och ny energi. En spännande tid nu framöver iallafall.


 Med lite sorg i hjärtat skall vi snart åka ner till Karlstad med mina två barn, ja inte maken då han har annat för sig:-) Barnen skall ut i vida världen, ja iallafall en. Madeleine skall åka hem till Tjörn för skolan börjar på måndag, men hon är snart tillbaka. Victor flyttar till Södertälje för ett tag i allafall. Han har fått jobb däruppe som lärarassistent, ett vikariat denna terminen. Sen hoppas jag att han kommer hem över sommaren för att hjälpa till i Slusscaféet.
Hoppas att inte fånen växer ihop med hans öra, för numera använder han denna konstant. Kan kanske bero på nya flickvännen Sandra som bor i Göteborg. Och mer kommer det väl att bli nu när han flyttar. Men ofta i livet brukar ju alla bitarna falla på plats samtidigt. Ny flickvän, nytt jobb...så nu har gossen lite flyt i livet och det kommer nog mer för när man är i en positivspiral brukar ju det ena efter det andra komma.

Inga kommentarer:

Bloggintresserade

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Asphyttanbloggkartan.se!
Powered By Blogger

Välkommen tillbaka

Tack för Titten