torsdag 17 februari 2011

Vad är på gång nu?

 Nu råder det kaos på gården.....vi skall göra om ett av rummen som vi kallar för Ingas rum, men min man envisas med att det skall heta det inre rummet, min moster Laila som är uppvuxen i huset kallar rummet för inre kammaren. Först tänkte vi ha matsal i det rummet, och den drömmen finns kvar. Men eftersom vi just nu är i stort behöv av pysselrum/kontor så måste vi hitta på något. Och då gör vi om Ingas rum till vårt sovrum. Idén gick hem hos min man för dagen efter jag föreslog detta så åkte han iväg och köpte golv. Vi har redan tömt det rummet, bröte överallt just nu. För här skall målas tak och väggar.
 Vem var Inga Lloyd. Jo hon var syster till min mormor och var den som sist bodde kvar i huset. De sista åren var hon väldigt sjuk och tillbringade mycket tid i sitt rum. Hon var den av alla syskonen som var vackrast tycker jag. Hon var aldrig gift och fick inga barn. Men den som skall berätta om henne är egentligen min kusin Sussie. För hon var Ingas " tös"  och Sussie är den som kände henne bäst.

Inga kommentarer:

Bloggintresserade

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Asphyttanbloggkartan.se!
Powered By Blogger

Välkommen tillbaka

Tack för Titten