fredag 4 februari 2011

Bara en vanlig dag

Igår hände nåt roligt jag svarade på en annons på blocket om sockerlådor. Så jag köpte en hel drös av tjej från Filipstad, hon kom ut till mig och då visade det sig att hon har lite smått och gott i sina uthus, jiipiie sånt älskar ju jag, så vi bestämde att när snön har försvunnit så man kommer in i uthusen skall vi höras av och så får vi se vad som finns. Hon berättade om en gammal utdragbar säng den är jag ju jätteintresserad av! Sockerlådor går ju att använda till jättemycket. Jag har själv två stycken sen tidigare en som jag har på bänken i köket för te och kaffe, en annan har jag ställt ut och har inredningstidningar i. Någon mer låda får flytta in till mig men resten kommer jag att sälja i butiken.
 Vad hände mer? Jag gjorde det första provbaket för slusscaféet. Det kommer att bli mycket provbak nu i februari och mars för att få fram vad jag skall ha för bröd och kakor i slusscaféet.
 Hittade en recept i mina samlingar som är fiberrikt, saftigt och gott. Det är gjort med lantbrödsmjöl, filmjölk, stött anis och fänkål.

Inga kommentarer:

Bloggintresserade

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Asphyttanbloggkartan.se!
Powered By Blogger

Välkommen tillbaka

Tack för Titten