fredag 2 april 2010

Skattkammaren

Det blir en lååååång fredag idag. Men alldeles underbar!! Idag blir det röj men först skall mina krokar som kommer från en gammal garderob upp i mitt skafferie i taket för att hänga korgar och annat på. Sen skall vi ut till skattkammaren och leta skatter. Vi har container på gården och nu skall här röjas. Vi har så mycket brôte ute i uthusena, logen och ladan. Här finns grejer sparad från generationer tillbaks. Så här kan man hitta mycket skoj. Det står gamla vagnar kvar i vagnslidret, spannmålstunnor bl a. Här har ingenting slängts allt har hamnat där ute. Allt från möbler till verktyg, taggråd ja allt. Så helt klart en skattkammare. Rena julafton för mig fastän det är påsk.

Inga kommentarer:

Bloggintresserade

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Asphyttanbloggkartan.se!
Powered By Blogger

Välkommen tillbaka

Tack för Titten