torsdag 1 april 2010

Skärtorsdag

Skärtorsdag!! Regnat hela natt hurra vintern regnar bort. Nu bär det iväg till Blåkulla, men måste använda kvasten först här hemma. Vi väntar fint besök från sydligare breddgrader Västkusten. De som skall vara värdpar på vårt stundande bröllop kommer.
Igår kom min yngste son Victor. Har inte sett han på ett tag han har varit i de militära. Jösses vad de växer fort! Pojken är ju stora karl´n nu. De var länge sen man höll i den lilla handen, nitton år sen. Skall bli roligt att få rå om honom några dagar. Senare ikväll kommer min dotter Madeleine äntligen.
Påsken skall vi fira med Syster yster och hennes familj, min kusin Sussie, pappa. Här har jag förberett för påskäggsleken. En lek vi leker vid alla högtider. Alla har med sig ett ägg eller paket, inslaget måste det vara, för sådär 25 kr eller vad man nu bestämmer för värde. Alla äggen läggs i mitten av bordet. Två tärningar används och så fort man har fått två ettor eller två sexor så får man välja ägg/paket från bordet. När alla ägg/paket är slut så börjar leken om. Man måste ta fram det som var i ägget/paket så att alla ser. Sen ställer man en äggklocka men ingen vet tiden. Sen börjar man slå tärningar, två ettor eller två sexor. Får man det så får man ta en sak från någon. Och så håller det på tills äggklockan ringer. Då är leken slut och det man har framför sig får man behålla. Denna lek har vi otroligt roligt med, det är alltid någon sak som blir favorit och den brukar flyga fram och tillbaka över bordet.

Inga kommentarer:

Bloggintresserade

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Asphyttanbloggkartan.se!
Powered By Blogger

Välkommen tillbaka

Tack för Titten