fredag 2 september 2011

En dag när jag kom hem så låg all denna svamp utanför min dörr....en vänlig själ som skänker mig så mycket svamp Tack! (har en gissning att det kan ju vara min svåger Stephan). Jag blev jätteglad för jag älskar ju svamp. Hösten kommer krypande, älskar sommar men hösten är så mysig.

I onsdag var det sista dagen för sommarsäsongen på caféet. Nu kommer vi att ha öppet varje helg lördag och söndag hela hösten. Det är ju Oxhäljamarknaden i helgen så då har vi öppet fre,lör,sön.


Vi hade också besök av Filipstads Kommun, www.filipstad.se 
(en förbeställning med lite lunch och kaffe)
Passade då på att frossa i bordsdekorationer som är så roliga att göra just med höstsaker

Jag tog gamla gardinringar som jag fått av Elisabeth (Michaels barns mor) och nu blev de till användning som servettringar.



När de var klara med maten så tog de en
promenad längst kanalbanken
och gick till Bjurbäcken, där hade jag dukat upp med
kaffe och Cupcakes.
Thomas kom och guidade dem runt.


En otroligt trevlig dag var det som jag avslutade med
att gå på möte med Bergslagskanalsföreningen www.bergslagskanalen.se
och blev invald i styrelsen.
När jag kom hem så blev jag väldigt glad min kära kusin hade diskat upp efter mitt bakande på morgonen.

Inga kommentarer:

Bloggintresserade

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Asphyttanbloggkartan.se!
Powered By Blogger

Välkommen tillbaka

Tack för Titten