fredag 26 augusti 2011

En sockerbagare här bor i staden......

 Det har inte blivit så mycket bakande denna vecka som tur är har jag haft god hjälp av Camilla, både till caféet och bakandet. Hennes himmelskt goda sockerkaka tog slut i ett nafs. I nöden prövas vännen......tur man har gôtt fôlk omkring sig. Camilla skickade t o m ner sin dotter Ruth en eftermiddag för att hjälpa mig. Det har varit ganska lugnt på caféet denna vecka det märks att semestrarna är slut nu. Men vi har fortfarande öppet varje dag hela nästa vecka ut. Sen kommer vi att ha öppet varje helg hela hösten.
Eftersom jag skall vara i stillhet med mitt onda finger, yrkesskada har bakat för mycket, så har jag inte kunnat gjort så mycket. Men då har jag passat på att snurra runt på internet, sorterat bland alla bilder man tagit i sommar jösses vad bilder man samlar på sig. Har börjat beställa in varor till butiken inför hösten. Vad sägs om dess fina ljuslyktor för värmeljus?

Inga kommentarer:

Bloggintresserade

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Asphyttanbloggkartan.se!
Powered By Blogger

Välkommen tillbaka

Tack för Titten