lördag 10 september 2011

host,snörvel.......

Har legat under täcket en del den här veckan men nu börjar det gå åt rätt håll. Varit dunderförkyld. Men lite höstmys har flyttat in i huset. Dessa underbara lyktor står i mitt kök och det blir ett underbart ljus på kvällen.

Det har ju varit oxhäljamarknad här i stan vi hade besök av Michaels son Joachim och hans Jenny. En del julklappar (till mig själv) inhandlades. Men en fin skylt hittade jag som kommer att sitta i ladugården som vi gör om till sällskapsrum/matsal/pub.

Hittade en underbar väska som det bara stod Lotta på
Vi tog en paus i all marknads ståhej med en räkmacka
och kaffe vid Café Rose.
Det var en hel lyckad helg. Det är så roligt när Joachim och Jenny med Wilma hälsar på, hoppas de kommer snart igen.

Nu skall jag baka mera för det är Cafédag idag. Vi har nu bara öppet på helgerna, så lite abstinent har det varit i veckan. Men det har också varit skönt att vila mina fingrar för de har värkt. Men nu har de äntligen (3 vändor hos doktorn) konstaterat att jag har fått atros i fingrarna.

Inga kommentarer:

Bloggintresserade

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Asphyttanbloggkartan.se!
Powered By Blogger

Välkommen tillbaka

Tack för Titten