lördag 20 mars 2010

Inte alltid är det en dans på rosor att bo på landet. I torsdags upptäckte jag att vattenpumpen i skrymslet under trappen läckte... rejält! Några centimeter med vatten i skrymslet inomhus är inte direkt kul. Ringde Michael och hörde hans stora SUCK i luren, -jaja sa han som vanligt, jag ordnar det, skall se om jag kan komma hem i kväll, skall kolla med mina damer på jobbet först sa han, jojo det är min karl det:-) Hem kom han och sen började han med att torka och riva ut det gamla det löpte på bra MEN sen kom kontrollanten fram, vad är det bästa att köpa? med en perfektionist i huset är det inte bara att åka och köpa det första bästa, nänä här skall det kollas näst intill absurdum, pump blev det till slut och idag sattes allt in, men nöjd blev han inte, skulle haft flexslag mutttrade han, droppar något men mycket lite och det går ABSOLUT INTE! Misstänker att han redan till nästa helg har slangar med sig. Skall ordna lite för den gamle kommande helg, 47 år blir han då, visst är han lite (ja ganska mycket faktiskt, liten men naggande god) gråhårig (blond kallar han det) och igår när vi kollade Så skall det låta så undrade han vad det var för låtar.. hm visst märks lite av åldern hos han men likväl är han helt...UNDERBAR!
Gamla vattenpumpen

Söpplet
Nya pumpen på plats
Här droppar det visst (enligt Michael:-) Men jag ser inget och vatten i kran har jag ju,
så då är väl allt ok.

Inga kommentarer:

Bloggintresserade

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Asphyttanbloggkartan.se!
Powered By Blogger

Välkommen tillbaka

Tack för Titten