tisdag 25 januari 2011

Mer om stockholmsresan

Vi hann med mer i Stockholm än bara Formexmässan. På fredagen var hos Bengt och min faster Ingalill. Vi åt en väldigt god middag som riktigt smälte i mun. Vinet serverades i en urtjusig karaff tyvärr så är bilden tagen med min mobil och blev inte riktigt så bra. Det fanns mycket fina gamla saker i Bengts lägenhet att se på.

På söndagen åkte vi förbi Ylva och Birger på en fika. Det var länge sen jag var hos dem sådär 20 år kanske. Av Ylva fick jag en sån härlig och gammaldags ljusstake. Ylva berättade om gamla Botorp som min farmor kommer ifrån och en bok av författaren Lars Andersson som skrivit om bl a Botorp. Jag älskar att höra historier från förr om vår släkt. Innan vi åkte hem till värmland igen tog vi svängen om Tyresö och Bollmora. Jag bodde där på 80-talet så det var roligt att se hur det såg ut idag.

Inga kommentarer:

Bloggintresserade

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Asphyttanbloggkartan.se!
Powered By Blogger

Välkommen tillbaka

Tack för Titten