söndag 15 maj 2011

Forsens dag Asphyttan


 Igår var det Forsens dag i Asphyttan. 
Med tipspromenad, utställning av träd, fika
Inne på bygdegården var det företag och hantverkare från Asphyttan som var där.

 Mitt bord


 EvaLenas bord köpte en underbar kräm utav henne.
Det fanns en utställning om alla våra träd här i trakten.

Sen bar det iväg ner till slusscaféet, där min dotter och Michael hade hållit ställningarna. 
Det som är så roligt med caféet är mötet med människor. Igår var det husbilar där från Kungsbacka och Sävedalen, trevligt fôlk! Sen kom det ett par från Forshaga som var bekanta till Ingbritt (Farbror Sunes syster) och då pratade vi Forshaga. Igår var nog bästa dagen hittills i caféet, bullarna jag bakade i fredags tog slut i ett nafs. 

Kvällen avslutade vi med grill hemma på gården. Jag invigde min födelsedagspresent en fritös, det smakar himmelskt när man friterar hemmagjorda pommes!
Sen tittade jag och Madeleine på Eurovisons och Michael trodde det var nån match av nåt slag typ Sverige - Finland eller Färjestad-Frölunda för vi skrek och tjoade. 
Och bra jobbat Erik Saade!

Nu skall jag baka några sockerkakor innan det bär iväg ner till Slusscafét. Det är så roligt att kunna ha precis nybakat.


Inga kommentarer:

Bloggintresserade

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Asphyttanbloggkartan.se!
Powered By Blogger

Välkommen tillbaka

Tack för Titten