söndag 15 september 2013

Pelargoner, pelargoner, pelargoner

I våras var jag på kurs om pelargoner på Lev vackert som Marita höll i. Har alltid tyckt om pelargoner. Varje sommar har jag alltid haft pelargoner i mina köksfönster bl a och i trädgården. Sen kursen har jag fått ett helt nytt intresse, det var nya dörrar som öppnades till en helt ny värld, pelargonervärld. Så nu har jag fått en himla massa pelargoner av Marita, hennes samling har fått flyttat hem till mig.
Det var doftpelargoner som doftar Coca-cola, pepparmint,
morot, äpple, rosor.
Det var vilda pelargoner, små blad och stora blad.
Blommor i olika färger.
En massa olika sorter som.
Snowflake,
Velvet Duett
Rosebud
Millfield Rose
Lord Bute
........
 


Inga kommentarer:

Bloggintresserade

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Asphyttanbloggkartan.se!
Powered By Blogger

Välkommen tillbaka

Tack för Titten