lördag 24 juli 2010

Grythyttan


I måndags åkte vi iväg till Grythyttan. Ett ställe vi har velat åka till länge. Och nu när vi skulle fira våran årsdag så slog vi till.
Det blev också en minibröllopsresa.
Det var lite av en överraskning som Michael ordnat. Han hade bokat en svit. När vi kom upp så fanns det
champange, röda rosor och choklad på rummet.
Rummet bestod av en hel del antika möbler helt i min smak.

Michael känner mig allt väl, det fanns ett badrum med badkar. Att bada skumbad det är mitt livselixir det. Och bada det hann jag göra många gånger innan vi åkte hem.

Det var middag beställt en 7-rätters med en vinmeny till. Vi hade en servitris med namnet Shkurta Dragusha som var underbart skicklig.
Meny
Salmalax
bakad äggula samt rökt torskromsemulsion
Gårdsgris
tryffelsky, färskriven tryffel samt en mix av bönor
Torskrygg
Jorsätskocka, ostronkräm samt gurka
Kalvrygg med friterad tunga
rostad kastanjepuré, smörstekt äpple samt oxsvanssky
Hårdostar
honung från värmland, persikochutney samt rostat fruktbröd
Bakad choklad
(som var himmelskt god)
Karamelliserad malt, rosmarinkrutonger samt sorbet på hallon
Petit Four

Efter middagen så flyttade vi vidare in i salongerna där vi intog kaffet och choklad. Jag hade med skivan med vår låt som Christer har spelat in åt oss. Han framförde låten Håll mitt hjärta på bryggan på vårt bröllop. En bröllopsgåva av Christer & Pontus. Men att spela skivan var inte det lättaste för de hade ingen cd-spelare där. Var gör då servitrisen jo hon springer hem till sig och hämtar sin bärbara cd-spelare.
Det kallar jag service på hög nivå.

Inga kommentarer:

Bloggintresserade

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Asphyttanbloggkartan.se!
Powered By Blogger

Välkommen tillbaka

Tack för Titten