onsdag 6 mars 2013

Bonjour


Har börjat plugga franska.....inget lätt språk. Vi skall åka ner till Paris till hösten. Skall besöka en enorm loppis bl a. Sen skall vi verkligen uppleva Paris. Har varit där en gång tidigare besökt Eiffeltornet och en himla massa statyer. Vi började vår rundvandring då vid Triumfbågen och sen gick vi runt, runt i stan. Jag skulle besöka okända soldatens grav hade jag fått för mig. Och vi gick och gick, har nog kort på alla möjliga konstiga statyer. När vi kom tillbaka till Sverige fick jag reda på att okända soldatens grav ligger ju under Triumfbågen, jag fick mig ett gott skratt! Så denna gången skall jag vara förberedd!
Nästa vår skall vi tillsammans med syster ysters familj åka husbil men då blir det nog södra Frankrike och åka runt på en massa loppisar och marknader.
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Bloggintresserade

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Asphyttanbloggkartan.se!
Powered By Blogger

Välkommen tillbaka

Tack för Titten