lördag 19 november 2011

Soppa och Trubadurer


En kväll nu i veckan så var vi i
Bygdegården i Asphyttan på Trubadurkväll med soppa.
En trevligt inslag så här i höstmörkret. Trubadurgänget som var där och spelade heter Visans Vingar och består av Leif Högkvist, Sven johansson och Donald Broqvist, de är ifrån Hagfors och Kil. De spelade bl.a Dan Andersson och Ferlin, två stora favoriter för mig. Jag håller tummarna att de kan komma till Slusscaféet nästa sommar och spela.











                                 Det bjuds på soppa och flera sorter finns att välja på.
Min absoluta favorit var fisksoppan
som Barbro hade gjort, den gick inte av för hackor!
Den kunde ha serverats på vilken fiskrestaurang som
helst på västkusten.
En annan soppa som är gôr go är Berits purjolökssoppa!
Den provsmakade jag redan förra året och den såg jag framemot att få smaka igen.

Inga kommentarer:

Bloggintresserade

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Asphyttanbloggkartan.se!
Powered By Blogger

Välkommen tillbaka

Tack för Titten