måndag 28 november 2011

Första Advent

 Äntligen första advent! Jag älskar denna tiden på året. I år fick det bli en ny adventsljussstake. Jag tog en gammal prylhylla som jag klädde med sidor ur en gammal bok. Några fack fick bli större. Nu är det bara mossa som skall läggas ner i den. Men det var alldeles för blött att gå ut och plocka mer.
 Det blev ingen mossa över sedan jag gjort ena köksfönster. Varje år klär jag in fönsterbrädan med mossa och
alla mina tomtar sätter jag där.
I år blir det inga julgardiner utan satte en grangirlang runt. Jag skall också ha dit kontsgjord snö på burk det
blir en fin inramning tror jag,
 men som vanligt så fanns det ingen snö i butiken än.......

Jag är så glad över min nya julstjärna som är inköpt på www.LevVackert.se   i Kristinehamn. Den är helt underbar. Halva min vinterby blev uppsatt inomhus i år, andra halvan kommer att hamna i ladugården.

Inga kommentarer:

Bloggintresserade

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Asphyttanbloggkartan.se!
Powered By Blogger

Välkommen tillbaka

Tack för Titten