torsdag 28 januari 2010

Asphyttan historia


På lördag går flyttlasset, då flyttar jag upp helt och hållet till Asphyttan. Jag blir 4:e generationen som kommer att bo där, ganska mäktigt. Denna flytt har varit sååå lång och jobbig, Först fick vi flytta ut alla Ingas saker, sen flytt från Vargön och nu i från Börsgärde. Vi köpte huset från dödsboet av Inga Lloyd. Hon var syster till min mormor Dorothea. Min gammelmorfar och gammelmormor köpte huset 1935. De fick sju barn Helge, Arthur, Dorothea, Folke, Dagny, Inga och Alf. Min mormor Dorothea bodde kvar i huset tills min mor Iréne var några år gammal, sedan flyttade upp till ett eget hus. Huset där min pappa bor idag. På gården sprang de tre töser Laila (min moster), mamma och kusinen Inger. Idag är det jag och min kusin Susanne som också har flyttat upp som springer där, min dotter Madeleine är den femte generationen som springer över fälten där idag.

Inga kommentarer:

Bloggintresserade

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Asphyttanbloggkartan.se!
Powered By Blogger

Välkommen tillbaka

Tack för Titten