söndag 9 december 2012

Pepparkaksbak

Här hemma har det bakats pepperkakshus för fullt. Just detta pepparkakshus blev till efter ett befintligt hus som finns i byn. En ny tradition tänkte jag att välja ett hus varje år från byn att göra. Jag skänkte det till Asphyttans och Daglösens hembygdsförening. Igår var det luciafirande i bygdegården trodde först att jag inte skulle hinna vara med men det gick vägen. Missade själva lussefirandet men fick vara med på lotteriet och auktionen. Den som blev en stolt, hoppas jag, ägare till detta hus var Sune Andersson.


Har bakat flera hus som jag hade med ner till www.levvackert.se de kommer att finnas med på bloggen http://www.nottsottochnytt.com.

Inga kommentarer:

Bloggintresserade

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Asphyttanbloggkartan.se!
Powered By Blogger

Välkommen tillbaka

Tack för Titten